Obchodné podmienky pre internetový obchod vinostraka.sk
- Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov
1.1. Prevádzkovateľom internetového obchodu vinostraka.sk (ďalej len „Obchod“) je spoločnosť W4U, s.r.o., IČO: 47618817, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro, Vložka číslo: 96464/B, so sídlom Silvánska 843/38, 900 91 Limbach (ďalej len „Prevádzkovateľ“).
1.2. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „Podmienky“) sa vzťahujú na obchodné vzťahy medzi kupujúcim a prevádzkovateľom, uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu .
1.3. Kupujúcim sa rozumie v fyzická, alebo právnická osoba, ktorá odoslala elektronickú objednávku spracovanú systémom obchodu.
1.4. Kupujúci objednaním tovaru potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami oboznámil a súhlasí s nimi.
1.5. Kupujúci – fyzická osoba, musí mať v čase vytvorenia objednávky minimálne 18 rokov.
1.6. Obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti prevádzkovateľa a kupujúceho vo svojom aktuálnom znení a tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
- Objednávka tovaru
2.1. Objednávky sa zadávajú prostredníctvom obchodu na stránke www.vinostraka.sk .
2.2. Objednávka obsahuje informácie o kupujúcom, zozname objednaného tovaru z ponuky obchodu a celkovej cene objednávky, spracované systémom obchodu.
2.3. Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na e-mailovú adresu potvrdenie o prijatí objednávky, čím sa považuje objednávka za záväznú.
2.4. Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované za návrh kúpno-predajnej zmluvy a sú považované za záväzné pre obe zúčastnené strany. Detaily objednávky a predpokladaný termín dodania tovaru až ku kupujúcemu budú kupujúcemu zaslané e-mailom.
2.5. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku v prípade nedostupnosti tovaru, nesprávnych údajov alebo akýchkoľvek technických chýb na strane systému.
2.6. Prevádzkovateľ je oprávnený v závislosti na charaktere obchodu (množstvo, cena, náklady na prepravu, vzdialenosť a pod.) predovšetkým pri cene vyššej ako 500,-EUR (päťsto EUR), žiadať kupujúceho o autorizáciu objednávky dôveryhodným spôsobom, napr. telefonicky alebo písomne. V prípade odmietnutia autorizácie kupujúcim, prevádzkovateľ považuje objednávku za neplatnú.
- Ceny a platobné podmienky
3.1. Všetky ceny tovaru sú uvedené v eurách vrátane DPH.
3.2. Cena je platná v čase objednávky a je záväzná pre obe strany.
3.3. Kupujúci môže za objednávku zaplatiť jedným z nasledujúcich spôsobov:
- Platba vopred prevodom na účet,
- Platba kartou online,
- Platba na dobierku (pri prevzatí tovaru),
- Platba v hotovosti pri osobnom odbere (ak je dostupné).
- Faktúra je priložená k tovaru alebo zaslaná elektronicky.
- Dodacie podmienky
4.1. Tovar je dodávaný na území Slovenskej republiky prostredníctvom kuriérskej služby alebo iného poskytovateľa dopravy podľa voľby kupujúceho.
4.2. Dodacia lehota je závislá od dostupnosti tovaru, spravidla 3 až 5 pracovných dní od potvrdenia objednávky.
4.3. Poplatky za doručenie sa odvíjajú od celkovej hodnoty objednávky a miesta dodania. Podrobnosti o cene dopravy sú uvedené v procese objednávky.
4.4. Prevádzkovateľ nezodpovedá za meškanie dodávky spôsobené prepravcom alebo vyššou mocou.
- Odstúpenie od zmluvy
5.1. Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu.
5.2. Ak chce kupujúci uplatniť právo na odstúpenie, informuje prevádzkovateľa e-mailom na info@vinostraka.sk .
5.3. Spolu s tovarom kupujúci zašle písomné prehlásenie o odstúpení od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre finančné vysporiadanie. Tovar zašle spolu s dokladom o kúpe najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy späť poštou na adresu W4U, s.r.o., Silvánska 843/38, 900 91 Limbach. Pre uplatnenie práva je možné využiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na stránke e-shopu.
5.4. V prípade odstúpenia je kupujúci povinný vrátiť tovar nepoškodený a v pôvodnom balení na adresu prevádzkovateľa.
5.4. Náklady na vrátenie tovaru hradí kupujúci.
5.5. Prevádzkovateľ vráti kupujúcemu peniaze do 14 dní od skontrolovania a prijatia vráteného tovaru.
5.6. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
- Reklamačný poriadok
6.1. Kupujúci je povinný tovar skontrolovať ihneď po jeho doručení. Ak zistí, že tovar je poškodený alebo nekompletný, je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť prevádzkovateľovi.
6.2. Reklamácie sa vybavujú písomne alebo e-mailom a kupujúci musí doložiť dôkazy o poškodení (napr. fotografie).
6.3. Záručná doba na predávané produkty je 24 mesiacov, pokiaľ nie je uvedené inak.
6.4. Prevádzkovateľ vybaví reklamáciu do 30 dní od jej prijatia.
- Ochrana osobných údajov
7.1. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s platnými právnymi predpismi o ochrane osobných údajov (GDPR).
7.2. Osobné údaje poskytnuté kupujúcim sú použité len na účely vybavenia objednávky a komunikácie so zákazníkom.
7.3. Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, ich opravu, vymazanie alebo obmedzenie spracovania.
Viac na stránke – https://www.vinostraka.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov/
8. Alternatívne riešenie sporov
8.1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@vinostraka.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
8.2. Návrh podáva Spotrebiteľ príslušnému subjektu ARS, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Subjektom ARS pre spory s predávajúcim e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia prípadné iný orgán ARS zapísaný v zozname Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov aj prostredníctvom ODR platformy Riešenie sporov online.
8.3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
9. Záverečné ustanovenia
9.1. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na stránke vinostraka.sk.
9.2. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu obchodných podmienok. Zmeny nadobúdajú platnosť dňom ich zverejnenia na stránke e-shopu.
9.3. Akékoľvek spory vzniknuté z týchto obchodných podmienok sa riešia podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky.
V prípade akýchkoľvek otázok nás prosím kontaktujte na e-mailovej adrese: info@vinostraka.sk alebo telefonicky +421 949 148 411.
Prevádzkovateľ obchodu vinostraka.sk:
W4U, s.r.o.
Silvánska 843/38, Limbach 900 91
IČO: 47648817
IČ DPH: SK2024010340